2010-03-27 18:00

Trwają Olsztyńskie Spotkania Teatralne

Krystyna Janda, Paulina Holtz, Anna Moskal, Joanna Żółkowska, Kazimierz Kaczor, Przemysław Sadowski i wiele, wiele innych "znanych" osób przyjedzie do Olsztyna. 23 marca zapraszamy na kolejne spektakle z cyklu Olsztyńskich Spotkań Teatralnych.

Już po raz 18. Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie, wspólnie z Towarzystwem Kultury Teatralnej organizują Olsztyńskie Spotkania Teatralne. To jedno z największych wydarzeń kulturalnych w regionie. Festiwal pokazujący głośne, fascynujące, najciekawsze spektakle teatralne. Różnorodność konwencji scenicznych takich jak opera, taniec, teatr muzyczny i dramatyczny,  inscenizacje wybitnych twórców czy intrygujące przedsięwzięcia teatru alternatywnego, obrazują świetną kondycję teatru XXI wieku. Festiwal to zderzenie różnych stylów i typów wyobraźni kreujących rzeczywistość współczesnego teatru.

Bogaty repertuar festiwalowy adresowany jest do różnych pokoleń, różnych gustów i doświadczeń widzów. Każdy znajdzie coś dla siebie. Prezentowane spektakle, nagradzane na wielu festiwalach odzwierciedlają najnowsze tendencje i różnorodność języka teatralnego. Festiwal to przestrzeń otwartej rozmowy, dlatego zapraszamy na cykl spotkań z ludźmi teatru na Scenie u Sewruka.

Olsztyńskie spotkania teatralne to niepowtarzalna okazja żeby zobaczyć ''na żywo '' prawdziwe gwiazdy polskiego kina i teatru. Wśród artystów, których talent niebawem będziemy mogli podziwiać, znajdzie się Krystyna Janda,  Anna Moskal, Joanna Żółkowska, Kazimierz Kaczor, Dariusz Gnatowski, Przemysław Sadowski, Sławomir Pacek, Dominika Figurska,Urszula Grabowska, Radosław Krzyżowski, Marek Litewka i wielu innych.

A oto program na sobotę:

27.03. (sobota), godz. 18.00 - Scena Kameralna, Cena biletu : 35 zł

CZERWONA TRAWA
inspirowane powieścią Borisa Viana

Katarzyna Chmielewska: Po przeczytaniu jakiejkolwiek książki Borisa Viana, rzeczywistość nie jest już taka sama. Jego surrealistyczna wizja jest tak pociągająca i otwierająca, że chciałoby się w niej przebywać i trwać, pomimo goryczy i bliżej nieokreślonego smutku.

— Najnowsze taneczne dziecko Teatru opowiada o relacjach damsko - męskich. Wydawać by się mogło, że są one mocno skomplikowane, że trudno zrozumieć kobiety i mężczyzn, że między płciami zachodzą subtelne niuanse, które utrudniają zrozumienie zaangażowanych stron. Okazuje się, że relacje te są niezwykle proste, a wręcz łatwo przewidywalne, gyż gra między kochankami jest zawsze taka sama zdeterminowana przez biologizm.

Zaczyna się niewinnie. Ot, zwykła dyskoteka (...). Na podświet-lonym parkiecie prowadzą taneczny flirt dwie pary. Tańczą, uśmiechają się do siebie, patrzą na siebie tak, że wiadomo do czego każdy ich krok zmierza. Udało się! Mężczyźni rzucili urokliwą przynętę, a kobiety ją połknęły wraz z lubieżnie konsumowanymi w międzyczasie czereśniami (...). Między parami ogarniętymi miłosną chemią, porusza się jeszcze jedna osoba - młoda dziewczyna, obrośnięty meszkiem podlotek. Jej ruch jest chaotyczny, koślawy, śmieszny. Nie pasuje do towarzystwa wzajemnej adoracji (...). Między graczami zaiskrzyło (...). Zaczyna się walka (...).

27.03. (sobota), godz. 20.00 - Duża Scena, Cena biletu : 90 zł/80 zł

Eugène Ionesco
KRÓL UMIERA, CZYLI CEREMONIE

„Królu umrzesz pod koniec tego spektaklu”. To - zdawałoby się stoickie zdanie ze sztuki Ionesco dotyczy każdego z nas. Banał? Frazes? Owszem, póki mnie osobiście nie dotyczy. Póki nie o mnie mowa. A nawet wtedy, gdy przyjmiemy do wiadomości, że to ja, że to po mnie, trudno stanąć twarzą w twarz. Uciekamy się do masek i ceremonii.

Spektakl w Starym Teatrze to pochwała bogactwa i namiętności życia, a także obraz śmierci w jej wzniosłym i wyzwalającym wymiarze - mówi reżyser. Jest to także spektakl o Starym Teatrze i odchodzeniu jego legendy pod nieuchronnym naporem nowych czasów. Wszystko to razem traktowane śmiertelnie serio, wywoła zapewne salwy śmiechu.

— Piotr Cieplak robi wszystko, aby analogie między starym królestwem a „starą” ekipą Starego Teatru nie budziły wątpliwości /.../. Zasłużeni artyści krakowskiej sceny pół żartem, pół serio wplatają w tekst sztuki fragmenty swoich ról z legendarnych spektakli w reżyserii Konrada Swinarskiego /.../. Siła tego teatralnego seansu tkwi wyłącznie w aktorskiej kreacji /.../. To, jak mierzy się ze śmiercią na scenie Jerzy Trela, godne jest legendy Starego Teatru. Dwie Królowe, perfekcyjnie skontrastowane Anna Dymna i Anna Polony, to kwintesencja stylu i scenicznej klasy. I jeszcze Dorota Segda jako pokojówka Julia, balansująca między błaznem, wiernym sługą a kochającym bezwarunkowo dzieckiem. Wielka rola.


data ostatniej modyfikacji: 2010-03-09 16:07:26
Komentarze
 
Polityka Prywatności