2010-03-26 18:00

Trwają Olsztyńskie Spotkania Teatralne

Krystyna Janda, Paulina Holtz, Anna Moskal, Joanna Żółkowska, Kazimierz Kaczor, Przemysław Sadowski i wiele, wiele innych "znanych" osób przyjedzie do Olsztyna. 23 marca zapraszamy na kolejne spektakle z cyklu Olsztyńskich Spotkań Teatralnych.

Już po raz 18. Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie, wspólnie z Towarzystwem Kultury Teatralnej organizują Olsztyńskie Spotkania Teatralne. To jedno z największych wydarzeń kulturalnych w regionie. Festiwal pokazujący głośne, fascynujące, najciekawsze spektakle teatralne. Różnorodność konwencji scenicznych takich jak opera, taniec, teatr muzyczny i dramatyczny,  inscenizacje wybitnych twórców czy intrygujące przedsięwzięcia teatru alternatywnego, obrazują świetną kondycję teatru XXI wieku. Festiwal to zderzenie różnych stylów i typów wyobraźni kreujących rzeczywistość współczesnego teatru.

Bogaty repertuar festiwalowy adresowany jest do różnych pokoleń, różnych gustów i doświadczeń widzów. Każdy znajdzie coś dla siebie. Prezentowane spektakle, nagradzane na wielu festiwalach odzwierciedlają najnowsze tendencje i różnorodność języka teatralnego. Festiwal to przestrzeń otwartej rozmowy, dlatego zapraszamy na cykl spotkań z ludźmi teatru na Scenie u Sewruka.

Olsztyńskie spotkania teatralne to niepowtarzalna okazja żeby zobaczyć ''na żywo '' prawdziwe gwiazdy polskiego kina i teatru. Wśród artystów, których talent niebawem będziemy mogli podziwiać, znajdzie się Krystyna Janda,  Anna Moskal, Joanna Żółkowska, Kazimierz Kaczor, Dariusz Gnatowski, Przemysław Sadowski, Sławomir Pacek, Dominika Figurska,Urszula Grabowska, Radosław Krzyżowski, Marek Litewka i wielu innych.

A oto program na piątek:

26.03. (piątek), godz. 18.00 - Scena Kameralna, Cena biletu: 35 zł

HANGMAN
/KAT/


„Hangman” jest fuzją różnorodnych form tanecznych, łączy ele-menty teatru absurdu z teatrem mimu i tańca. Jest to jednocześnie gra i nazwa postaci. Naiwność farsy podszyta jest błyskotliwym czarnym humorem. Niesamowita, śmieszna, magiczna historia przenosi widzów w ciemne, deliryczne miejsce oświetlone kołyszącymi się lampami i migotliwymi cieniami. To tu, postaci potępieńczej trójcy - Ślepy, Głuchy i Niemy - rozgrywają partię łamigłówki o to, kto będzie ofiarą. Ta rozgrywka pozwala obserwo-wać zmiany ich pozycji i ról. Przy pomocy różnych scenerii, główny bohater prowadzi nas przez wielość sytuacji zaczynając od morderstwa, poprzez śledztwo aż do sądu i publicznej egzekucji.


Założony w 1987 roku zespół eksperymentalnego physical theatre - Do Theater, uważany jest za jedną z najważniejszych grup wywodzących się z postkomunistycznej Rosji. Grupa jest pionierem ekstremalnego stylu w physical theatre, stworzyła język ruchu znany jako rosyjski modernizm, styl - agresywny, wymagający, intensywny, a jednocześnie zabarwiony poetycko. Od wczesnych lat 90. Do Theater zajmuje wyjątkowe miejsce wśród teatrów europejskich, prezentuje swoją pracę na najważniejszych festiwalach teatralnych całego świata. Siedzibą zespołu jest Aachen w Niemczech.


Nagroda „First Fringe” na festiwalu teatralnym w Edynburgu w 2007 roku.


26.03. (piątek), godz. 20.00 - Duża Scena

PŁATONOW
wg Antona Czechowa


— Podejmując próbę współczesnego przeczytania Czechowa - mówiła Maja Kleczewska przed premierą - interesuję się relacjami międzyludzkimi, które pozostają niezmienne, pomimo zmiany epok. Przede wszystkim relacjami Płatonowa z kobietami i to im chcę się przyjrzeć, niczym w laboratorium. Zastanawiam się, jak to możliwe, że człowiek epicentrum swego świata upatruje w drugim człowieku, w nim ogniskuje wszystkie pragnienia? Pytanie wywiedzione z „Płatonowa” ciągle pozostaje aktualne i ta uniwer-salność jest siłą twórczości Czechowa.


Kobiety widzą w Płatonowie księcia z bajki, który wyrwie je z koszmaru pustego życia i wywoła emocje o sile znanej z filmów (filmowe odwołania są stale obecne w grze aktorów). Kulminacją tych pragnień jest scena orgii z Płatonowem ucharakteryzowanym na Bachusa. Tyle pragnienia. Druga część to obraz tego, od czego bohaterki chcą uciec, a nigdy nie uciekną: rzeczywistości. Udręczona Sonia znosi kolejne ataki zazdrości Sergiusza, Maria odbywa kolejne bezsensowne spacery z Doktorem. I na koniec genialna próba pożycia małżeńskiego - Saszy i Płatonowa - równie beznadziejnego, jak pozostałe, chorego związku niedojrzałych, nawzajem zadręcza-jących się ludzi. Kleczewska buduje przejmujący świat ludzkich manekinów, pustych w środku, niczym zombie uganiających się za innymi, których krew ma im dać posmak prawdziwego życia. Tyle, że ci inni też nigdy nie żyli.


26.03. (piątek), godz. 22.30 - Scena u Sewruka


Spotkanie z Mają Kleczewską poprowadzi Elżbieta Lenkiewicz /Teatr Jaracza/


Festiwal to przestrzeń otwartej rozmowy, dlatego zapraszamy na cykl spotkań z ludźmi teatru na Scenie u Sewruka. Bezpłatne zaproszenia na spotkania z twórcami „Rozmowy o teatrze” do odbioru w kasie Teatru Jaracza.


data ostatniej modyfikacji: 2010-03-09 15:48:57
Komentarze
 
Polityka Prywatności