Krystyna Janda, Paulina Holtz, Anna Moskal, Joanna Żółkowska, Kazimierz Kaczor, Przemysław Sadowski i wiele, wiele innych "znanych" osób przyjedzie do Olsztyna. 23 marca zapraszamy na kolejne spektakle z cyklu Olsztyńskich Spotkań Teatralnych.
26.03.
(piątek), godz. 18.00 - Scena
Kameralna, Cena biletu: 35 zł
HANGMAN
/KAT/
„Hangman” jest fuzją różnorodnych form tanecznych, łączy ele-menty teatru absurdu z teatrem mimu i tańca. Jest to jednocześnie gra i nazwa postaci. Naiwność farsy podszyta jest błyskotliwym czarnym humorem. Niesamowita, śmieszna, magiczna historia przenosi widzów w ciemne, deliryczne miejsce oświetlone kołyszącymi się lampami i migotliwymi cieniami. To tu, postaci potępieńczej trójcy - Ślepy, Głuchy i Niemy - rozgrywają partię łamigłówki o to, kto będzie ofiarą. Ta rozgrywka pozwala obserwo-wać zmiany ich pozycji i ról. Przy pomocy różnych scenerii, główny bohater prowadzi nas przez wielość sytuacji zaczynając od morderstwa, poprzez śledztwo aż do sądu i publicznej egzekucji.
Założony w
1987 roku zespół eksperymentalnego physical theatre - Do Theater, uważany jest
za jedną z najważniejszych grup wywodzących się z postkomunistycznej Rosji.
Grupa jest pionierem ekstremalnego stylu w physical theatre, stworzyła język
ruchu znany jako rosyjski modernizm, styl - agresywny, wymagający, intensywny,
a jednocześnie zabarwiony poetycko. Od wczesnych lat 90. Do Theater zajmuje
wyjątkowe miejsce wśród teatrów europejskich, prezentuje swoją pracę na
najważniejszych festiwalach teatralnych całego świata. Siedzibą zespołu jest
Aachen w Niemczech.
Nagroda „First Fringe” na festiwalu teatralnym w Edynburgu w 2007 roku.
26.03.
(piątek), godz. 20.00 - Duża Scena
PŁATONOW
wg Antona Czechowa
— Podejmując próbę współczesnego przeczytania Czechowa - mówiła Maja Kleczewska przed premierą - interesuję się relacjami międzyludzkimi, które pozostają niezmienne, pomimo zmiany epok. Przede wszystkim relacjami Płatonowa z kobietami i to im chcę się przyjrzeć, niczym w laboratorium. Zastanawiam się, jak to możliwe, że człowiek epicentrum swego świata upatruje w drugim człowieku, w nim ogniskuje wszystkie pragnienia? Pytanie wywiedzione z „Płatonowa” ciągle pozostaje aktualne i ta uniwer-salność jest siłą twórczości Czechowa.
Kobiety widzą w Płatonowie księcia z bajki, który wyrwie je z koszmaru pustego życia i wywoła emocje o sile znanej z filmów (filmowe odwołania są stale obecne w grze aktorów). Kulminacją tych pragnień jest scena orgii z Płatonowem ucharakteryzowanym na Bachusa. Tyle pragnienia. Druga część to obraz tego, od czego bohaterki chcą uciec, a nigdy nie uciekną: rzeczywistości. Udręczona Sonia znosi kolejne ataki zazdrości Sergiusza, Maria odbywa kolejne bezsensowne spacery z Doktorem. I na koniec genialna próba pożycia małżeńskiego - Saszy i Płatonowa - równie beznadziejnego, jak pozostałe, chorego związku niedojrzałych, nawzajem zadręcza-jących się ludzi. Kleczewska buduje przejmujący świat ludzkich manekinów, pustych w środku, niczym zombie uganiających się za innymi, których krew ma im dać posmak prawdziwego życia. Tyle, że ci inni też nigdy nie żyli.
26.03. (piątek), godz. 22.30 - Scena u Sewruka
Spotkanie z Mają Kleczewską poprowadzi Elżbieta Lenkiewicz /Teatr Jaracza/
Festiwal to przestrzeń otwartej rozmowy, dlatego zapraszamy na cykl spotkań z
ludźmi teatru na Scenie u Sewruka. Bezpłatne zaproszenia na spotkania z
twórcami „Rozmowy o teatrze” do odbioru w kasie Teatru Jaracza.