Wariant centralny
Uwagi zgłoszone przez Urząd Miasta Olsztyn i wnioski dotyczące alternatywnego przebiegu trasy rowerowej w zestawieniu z propozycjami organizacji pozarządowych, w szczególności SAS „Młyn” stały się podstawą do stworzenia tzw. centralnego wariantu korytarza trasy rowerowej regionu - poinformował Maciej Berliński dyrektor Zespołu Projektów Infrastrukturalnych PARP.
Od kilku miesięcy Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości pracuje nad
projektem „Trasy rowerowe” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego
„Rozwój Polski Wschodniej”. W wyniku przeprowadzonych konsultacji
społecznych, w których uczestniczyły 74 podmioty oraz uwag zgłoszonych
przez Urząd Miasta Olsztyn i SAS „MŁYN” powstał wariant centralny
korytarza trasy rowerowej w województwie warmińsko-mazurskim – Elbląg,
Morąg, Olsztyn, Mrągowo, Mikołajki, Orzysz, Ełk, Augustów. Na jego
kształt miały wpływ oczekiwania potencjalnych użytkowników planowanej
trasy rowerowej. Wszystkie uwagi zostały przekazane do wieloaspektowej
analizy przeprowadzonej przez firmę pełniącą rolę doradcy technicznego,
którą przeprowadzono z uwzględnieniem oczekiwań społecznych zgodnie z
kryteriami przyjętymi przez Komitet Monitorujący.
Wariant Centralny zostanie przekazany do dalszych analiz na etapie
Studium Wykonalności wraz z argumentacją za jego przebiegiem, jaka
wpłynęła do PARP w ramach konsultacji społecznych. O ostatecznym
przebiegu trasy zaważy analiza wykonalności zawarta w Studium oraz
decyzja Beneficjenta, którą podejmie na podstawie wniosków z analizy
ekonomicznej.
Stworzenie bezpiecznej infrastruktury dla rowerzystów jest ważnym
impulsem do rozwoju zrównoważonego transportu i promowania turystyki
przeznaczonej dla miłośników dwóch kół. Dzięki temu mieszkańcy Olsztyna
zyskają możliwość bezpiecznego, aktywnego i atrakcyjnego wypoczynku w
obrębie miasta. Celem pomysłodawców jest utworzenie możliwie
kompletnego i spójnego przebiegu ścieżek rowerowych pozwalających na
optymalne połączenie wszystkich województw w Polsce Wschodniej.
Poszczególne województwa łączyć się będą ze sobą tzw. punktami styku
umożliwiającymi płynne pokonywanie trasy przez turystów rowerowych.
Zaprojektowane trasy rowerowe mają zostać poprowadzone przez
najbardziej atrakcyjne przyrodniczo i kulturowo tereny w regionie
Warmii i Mazur. Pomysłodawcy liczą na to, że przyczyni się to do
rozwoju turystyki specjalistycznej oraz zapoczątkuje przystosowywanie i
rozbudowę miejscowej bazy turystycznej. Planowane działania mają
również stymulująco wpłynąć na rozwój małych przedsiębiorstw.<www.olsztyn.eu>
ostatnia aktualizacja: 2009-02-03