Wariant centralny

Uwagi zgłoszone przez Urząd Miasta Olsztyn i wnioski dotyczące alternatywnego przebiegu trasy rowerowej w zestawieniu z propozycjami organizacji pozarządowych, w szczególności SAS „Młyn” stały się podstawą do stworzenia tzw. centralnego wariantu korytarza trasy rowerowej regionu - poinformował Maciej Berliński dyrektor Zespołu Projektów Infrastrukturalnych PARP.

Od kilku miesięcy Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości pracuje nad projektem „Trasy rowerowe” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego „Rozwój Polski Wschodniej”. W wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych, w których uczestniczyły 74 podmioty oraz uwag zgłoszonych przez Urząd Miasta Olsztyn i SAS „MŁYN” powstał wariant centralny korytarza trasy rowerowej  w województwie warmińsko-mazurskim – Elbląg, Morąg, Olsztyn, Mrągowo, Mikołajki, Orzysz, Ełk, Augustów. Na jego kształt  miały wpływ oczekiwania potencjalnych użytkowników planowanej trasy rowerowej. Wszystkie uwagi zostały przekazane do wieloaspektowej analizy przeprowadzonej przez firmę pełniącą rolę doradcy technicznego, którą  przeprowadzono z uwzględnieniem oczekiwań społecznych zgodnie z kryteriami przyjętymi przez Komitet Monitorujący.

Wariant Centralny zostanie przekazany do dalszych analiz na etapie Studium Wykonalności wraz z argumentacją za jego przebiegiem, jaka wpłynęła do PARP w ramach konsultacji społecznych. O ostatecznym przebiegu trasy zaważy analiza wykonalności zawarta w Studium oraz decyzja Beneficjenta, którą podejmie na podstawie wniosków z analizy ekonomicznej.

Stworzenie bezpiecznej infrastruktury dla rowerzystów jest ważnym impulsem do rozwoju zrównoważonego transportu i promowania turystyki przeznaczonej dla miłośników dwóch kół. Dzięki temu mieszkańcy Olsztyna zyskają możliwość bezpiecznego, aktywnego i atrakcyjnego wypoczynku w obrębie miasta. Celem pomysłodawców jest utworzenie możliwie kompletnego i spójnego przebiegu ścieżek rowerowych pozwalających na optymalne połączenie wszystkich województw w Polsce Wschodniej. Poszczególne województwa łączyć się będą ze sobą tzw. punktami styku umożliwiającymi płynne pokonywanie trasy przez turystów rowerowych. Zaprojektowane trasy rowerowe mają zostać poprowadzone przez najbardziej atrakcyjne przyrodniczo i kulturowo tereny w regionie Warmii i Mazur. Pomysłodawcy liczą na to, że przyczyni się to do rozwoju turystyki specjalistycznej oraz zapoczątkuje przystosowywanie i rozbudowę miejscowej bazy turystycznej. Planowane działania mają również stymulująco wpłynąć na rozwój małych przedsiębiorstw.<www.olsztyn.eu>

ostatnia aktualizacja: 2009-02-03
Komentarze
Polityka Prywatności