Od wejścia Polski do UE polskie samorządy tworzą strategie promocji, które umożliwiają prowadzenie skutecznej promocji. Billboardy, spoty telewizyjne, reklamy prasowe i wiele innych działań mogą wspierać lokalną tożsamość, ściągać inwestorów i turystów, zachęcać młodzież do podjęcia studiów.
W Olsztynie odbywają się konsultacje społeczne w sprawie strategii promocji miasta. Pierwsze spotkanie już w czwartek, w sali 219 olsztyńskiego ratusza. Początek godz. 16.00.
Olsztyn pragnie kreować swój wizerunek w sposób kompleksowy i
systematyczny. W przetargu na opracowanie strategii promocji miasta
zwyciężyła Eskadra MarketPlace, doświadczona agencja, będąca liderem
wśród specjalistów zajmujących się marketingiem terytorialnym.
MarketPlace zajmie się pozycjonowaniem marki Olsztyn, wskaże
najbardziej obiecujące kierunki promocji dla miasta, da wytyczne, jak i
do kogo prowadzić komunikację marketingową. Opracuje również propozycje
haseł, a także plan działań promocyjnych miasta do roku 2020.
Zgodnie z know-how i metodologią prac Eskadry MarketPlace
marketingu miejsc nie należy uprawiać w oderwaniu od potrzeb i opinii
mieszkańców i – zwłaszcza – liderów lokalnej społeczności. Dlatego,
wraz z agencją zorganizowano cykl konsultacji społecznych, które
towarzyszyć będą opracowywaniu strategii.
Już 2 października odbędzie się pierwsze z tych spotkań,
zatytułowane „Markowy Olsztyn”. Chcemy się na nim wspólnie zastanowić
nad obecnym i przyszłym wizerunkiem Olsztyna oraz wskazać te atrybuty
naszego miasta, na których powinno się oprzeć komunikację marketingową.<www.olsztyn.eu>