Expo Arena S.A. w Ostródzie zaprasza na Tourism and Events Expo –wydarzenie poświęcone branży turystycznej i eventowej. Spotkanie ma być połączeniem giełdy Hosted Buyers, części merytorycznej oraz inicjatyw wspierających wymianę kontaktów. Międzynarodowe spotkanie biznesowe odbędzie się w dniach 8-9 października 2015 roku.
Założeniem Tourism and Events Expo (TEE) jest stworzenie możliwości nawiązania kontaktów handlowych pomiędzy podmiotami funkcjonującymi na rynkach turystycznym i eventowym. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli hoteli, atrakcji turystycznych, muzeów, biur promocji miast, regionów, hal sportowo-widowiskowych, centrów konferencyjnych. Planowana jest liczba ok. stu wystawców.
Wśród odwiedzających TEE znajdą się reprezentanci agencji eventowych, biur podróży organizujących incentive i business travel, firm szkoleniowych oraz meeting plannerzy z różnych firm i instytucji. TEE będzie mieć międzynarodowy charakter - oprócz gości z Polski, organizatorzy spodziewają się przedstawicieli branży m.in. z krajów nadbałtyckich, Rosji, Białorusi, Czech, Słowacji, Niemiec, Holandii, Belgii, Włoch, Austrii, Węgier czy ze Skandynawii.
Formułę biznesowej części wydarzenia stanowić będą krótkie spotkania B2B prowadzone na podstawie umówionego wcześniej grafiku. Aby móc efektywnie zrealizować taką koncepcję, organizatorzy zdecydowali się na wprowadzenie giełdy Hosted Buyers. - Korzystając z doświadczenia takich imprez jak IBTM w Barcelonie, IMEX we Frankfurcie czy choćby odbywających się u naszego litewskiego sąsiada targów Convene widzimy, jak bardzo branża turystyczna potrzebuje tego typu formuły. Jednocześnie same obiekty turystyczne wyrażają zainteresowanie spotkaniami i uczestnictwem w imprezie B2B, która może przynieść wymierne korzyści handlowe - wyjaśnia Dorota Plebanowicz, menedżer projektu Tourism and Events Expo, Expo Arena S.A.
Organizatorzy TEE postawili na niecodzienne i nawiązujące do charakteru Warmii i Mazur rozwiązanie. Głównym motywem aranżacji przestrzeni, w której zaprezentują się wystawcy, będzie drewno - stoiska będą wykonane z pięknego, sosnowego drewna. Na jedno stanowisko będą składały się trzy stoiska, tworzące podzielony na części krąg. - Chcemy, aby w naszej hali pachniało drewnem, a zarazem stoisko charakteryzowało się nowoczesnością w odróżnieniu do typowej zabudowy targowej. Warto również zwrócić uwagę na fakt, że realizując taką koncepcję, wkomponowujemy się w niecodzienną strategię promocji Polski na świecie - prezentacja naszego kraju podczas Expo Milano 2015 również odbywa się poprzez drewniane skrzynki - mówi Dorota Plebanowicz. Wystawcy będą podzieleni na sektory zgodnie z typem branży, jaką reprezentują.
Mocnym punktem Tourism and Events Expo będzie strona merytoryczna przedsięwzięcia. Organizatorzy planują przygotowanie programu szkoleniowego oraz paneli tematycznych z zakresu marketingu, turystyki przyjazdowej, nowoczesnych rozwiązań dla hoteli oraz turystyki biznesowej. Będą to krótkie prelekcje, uzupełnione studiami przypadków oraz merytorycznymi workshopami. - Chcemy, aby zarówno wystawcy uczestniczący w TEE, jak i odwiedzający, mieli jak najszerszy dostęp do najnowszych wiadomości z zakresu branży turystycznej, nowoczesnych rozwiązań związanych z marketingiem czy prawem - podkreśla menedżer projektu TEE.
Uzupełnieniem oferty TEE będą networkingowe lunche oraz wydarzenie wieczorne, które pozwoli przenieść rozmowy biznesowe na mniej formalny grunt.
Menadżer projektu zapytana o to, co wyróżnia Tourism and Events Expo spośród innych podobnych wydarzeń podkreśla trzy elementy. Po pierwsze, jedyne w Polsce typowo biznesowe podejście do branży turystycznej, którego wyrazem są krótkie, branżowe spotkania zorganizowane dzięki nowoczesnej platformie do organizacji spotkań. Po drugie, dzięki obecności gości z zagranicy i Polski możliwość odbycia spotkań z dużym gronem odbiorców. I po trzecie wreszcie - jak podkreśla Dorota Plebanowicz - przepiękna malownicza lokalizacja, Ostróda uznawana za Letnią Stolicę Warmii i Mazur. - Gdzie lepiej rozmawiać o biznesie turystycznym, jak nie właśnie w jednym z najbardziej turystycznych regionów Polski - zaznacza menadżer projektu TEE.